Recenzija knjige “Oracle 10g RAC: Grid, Services & Clustering”

Friday, 20.02.2009 – Dejan

Du┼żi period nisam imao vremena za aktivno ─Źitanje stru─Źne literature, pa nije bilo ni recenzija. Nakon novogodi┼ínjih i januarskih praznika, u hladnim ne-idem-nikud-van danima i no─çima, odlu─Źio sam dovr┼íiti ─Źitanje jedne jako kvalitetne knjige – “Oracle 10g RAC: Grid, Services & Clustering“.

Sa svojih ~650 stranica, ova knjiga pokriva mno┼ítvo tema namijenjenih ne samo iskusnim profesionalcima, nego i po─Źetnicima.

Npr. uvodno poglavlje o RAC (Real Application Cluster) arhitekturi sadr┼żi jedno od najboljih obja┼ínjenja svih komponenti i procesa, koji sa─Źinjavaju RAC.┬áOp┼íirno su opisani Global Resource Directory, Cache Fusion, virtualne IP adrese i┬ápozadinski procesi (LMS, LMON,LMD, LCK, DIAG i td.), a veoma detaljno je opisano funkcionisanje transakcija u RAC arhitekturi (poglavlje 2.10 “Multi-instance transaction behavior“). Knjigu se isplati kupiti samo zbog ovog obja┼ínjenja!

Potom slijedi obja┼ínjenje funkcionisanja ASM (Automatic Storage Management) u RAC okru┼żenju, zatim instalacija i konfiguracija Oracle Clusterwarea. Svaki korak je detaljno opisan i u mnogim slu─Źajevima potkrepljen screenshot-om, tako da se i po─Źetnici mogu sna─çi bez problema.

Dva veoma zanimljiva poglavlja, koja sam gutaju─çi ─Źitao, sadr┼że informacije o konfiguraciji servisa i raspodjeli resursa (Services and Distributed Workload Management┬á& Failover and Load-balancing), pokrivenih primjerima kako treba podesiti servise i parametre u bazi, da bi se obezbijedilo neometano i rastere─çeno funkcionisanje aplikacija. Iskreno –┬á ja sam tek ─Źitaju─çi ovo poglavlje shvatio, da load-balancing, kojeg smo mi konfigurisali kod nas, nije potpuno ispravan. Nije dovoljno samo u tnsnames.ora konfigurisati konektor (service name) sa parametrom LOAD_BALANCE=yes, nego treba i na nivou clusterware-a obaviti odre─Ĺene korake.

Nezaobilazno poglavlje knjige je svakako i backup Oracle baze u RAC okru┼żenju. U su┼ítini se ne razlikuje puno od backup-a kod single instance, ali svakako vrijedi pro─Źitati i ovo poglavlje.

Ako smatrate da su va┼íe aplikacije spore i da tro┼íe puno resursa u bazi, onda ─çe vas poglavlje “Performance Tuning” posebno zanimati. Mo┼żete pro─Źitati o “Oracle Wait Interface” i pripadaju─çim “event“-ima (gc cr – current block 2-way/3-way, gc cr – current request, wait for master SCN i td.). Obavezno obratite pa┼żnju na dio o sekvencama i indeksima u bazi (“Sequence and index contention“), jer su nama ba┼í sekvence zadavale mnogo problema. Pisao sam ve─ç o tome, pa na─Ĺite u arhivi. ­čÖé

Pretposljednje poglavlje me je malkice namu─Źilo. Kompletna MAA tematika( “Maximum Available Architecture“) je veoma kompleksna i ako pogrije┼íite samo u jednom koraku prilikom konfiguracije, ─Źitav sistem ne─çe funkcionisati. Ovdje se ba┼í radi o detaljima. Ja ve─ç imam iskustva sa instaliranjem i pode┼íavanjem StandBy baze (Data Guard), ali sam opet na┼íao dosta korisnih informacija. Jedna sitnica me zbunila… Naime, pri opisu Data Guard Brokera na stranici 483 pi┼íe slijede─çe:
The instance name, DB_UNIQUE_NAME, and SERVICE_NAME are identical on both the primary and standby database.

Iz mog iskustva u radu sa StandBy bazom, nema ┼íanse da DB_UNIQUE_NAME bude identi─Źan na primarnoj i na StandBy bazi, jer samo DB_NAME mora biti identi─Źan. Isto va┼żi i za SERVICE_NAME. Ne znam da li je to ┼ítamparska gre┼íka ili se autor zeznuo, ali bih volio da mi to neko razjasni. Ukoliko neko zna konkretnije, neka i meni ka┼że, ┼íta je od toga ta─Źno.

U svakom slu─Źaju, knjiga je zaslu┼żila moju preporuku.

Ocjena: 9.7/10

1. 2 Responses to “Recenzija knjige “Oracle 10g RAC: Grid, Services & Clustering””

2. Jesi se to poceo spremati za OCM ? ­čÖé

I kako samo dodje na 9.7 ocenu?

By Dorde on Feb 20, 2009

3. E, ma kontam ove godine da polazem za OCM, al nikako da ugrabim vremena, da vjezbam Oracle na Linuxu. Znas i sam da sam knap sa slobodnim vremenom ­čśë
    Ovu knjigu sam procitao da bih upotpunio i obogatio svoje znanje, a ocjena 9.7 je zbog te nejasnoce u vezi Data Guard Brokera i jos par nedostataka pri objasnjavanju Oracle Wait Interfacea. Sta’s kad sam picajzla ­čśë

Kad cemo na kafu?

By Dejan on Feb 20, 2009