Recenzija knjige “Oracle 10g RAC: Grid, Services & Clustering”

Friday, 20.02.2009 – Dejan

Duži period nisam imao vremena za aktivno čitanje stručne literature, pa nije bilo ni recenzija. Nakon novogodišnjih i januarskih praznika, u hladnim ne-idem-nikud-van danima i noćima, odlučio sam dovršiti čitanje jedne jako kvalitetne knjige – “Oracle 10g RAC: Grid, Services & Clustering“.

Sa svojih ~650 stranica, ova knjiga pokriva mnoštvo tema namijenjenih ne samo iskusnim profesionalcima, nego i početnicima.

Npr. uvodno poglavlje o RAC (Real Application Cluster) arhitekturi sadrži jedno od najboljih objašnjenja svih komponenti i procesa, koji sačinjavaju RAC. Opširno su opisani Global Resource Directory, Cache Fusion, virtualne IP adrese i pozadinski procesi (LMS, LMON,LMD, LCK, DIAG i td.), a veoma detaljno je opisano funkcionisanje transakcija u RAC arhitekturi (poglavlje 2.10 “Multi-instance transaction behavior“). Knjigu se isplati kupiti samo zbog ovog objašnjenja!

Potom slijedi objašnjenje funkcionisanja ASM (Automatic Storage Management) u RAC okruženju, zatim instalacija i konfiguracija Oracle Clusterwarea. Svaki korak je detaljno opisan i u mnogim slučajevima potkrepljen screenshot-om, tako da se i početnici mogu snaći bez problema.

Dva veoma zanimljiva poglavlja, koja sam gutajući čitao, sadrže informacije o konfiguraciji servisa i raspodjeli resursa (Services and Distributed Workload Management & Failover and Load-balancing), pokrivenih primjerima kako treba podesiti servise i parametre u bazi, da bi se obezbijedilo neometano i rasterećeno funkcionisanje aplikacija. Iskreno –  ja sam tek čitajući ovo poglavlje shvatio, da load-balancing, kojeg smo mi konfigurisali kod nas, nije potpuno ispravan. Nije dovoljno samo u tnsnames.ora konfigurisati konektor (service name) sa parametrom LOAD_BALANCE=yes, nego treba i na nivou clusterware-a obaviti određene korake.

Nezaobilazno poglavlje knjige je svakako i backup Oracle baze u RAC okruženju. U suštini se ne razlikuje puno od backup-a kod single instance, ali svakako vrijedi pročitati i ovo poglavlje.

Ako smatrate da su vaše aplikacije spore i da troše puno resursa u bazi, onda će vas poglavlje “Performance Tuning” posebno zanimati. Možete pročitati o “Oracle Wait Interface” i pripadajućim “event“-ima (gc cr – current block 2-way/3-way, gc cr – current request, wait for master SCN i td.). Obavezno obratite pažnju na dio o sekvencama i indeksima u bazi (“Sequence and index contention“), jer su nama baš sekvence zadavale mnogo problema. Pisao sam već o tome, pa nađite u arhivi. 🙂

Pretposljednje poglavlje me je malkice namučilo. Kompletna MAA tematika( “Maximum Available Architecture“) je veoma kompleksna i ako pogriješite samo u jednom koraku prilikom konfiguracije, čitav sistem neće funkcionisati. Ovdje se baš radi o detaljima. Ja već imam iskustva sa instaliranjem i podešavanjem StandBy baze (Data Guard), ali sam opet našao dosta korisnih informacija. Jedna sitnica me zbunila… Naime, pri opisu Data Guard Brokera na stranici 483 piše slijedeće:
The instance name, DB_UNIQUE_NAME, and SERVICE_NAME are identical on both the primary and standby database.

Iz mog iskustva u radu sa StandBy bazom, nema šanse da DB_UNIQUE_NAME bude identičan na primarnoj i na StandBy bazi, jer samo DB_NAME mora biti identičan. Isto važi i za SERVICE_NAME. Ne znam da li je to štamparska greška ili se autor zeznuo, ali bih volio da mi to neko razjasni. Ukoliko neko zna konkretnije, neka i meni kaže, šta je od toga tačno.

U svakom slučaju, knjiga je zaslužila moju preporuku.

Ocjena: 9.7/10

1. 2 Responses to “Recenzija knjige “Oracle 10g RAC: Grid, Services & Clustering””

2. Jesi se to poceo spremati za OCM ? 🙂

I kako samo dodje na 9.7 ocenu?

By Dorde on Feb 20, 2009

3. E, ma kontam ove godine da polazem za OCM, al nikako da ugrabim vremena, da vjezbam Oracle na Linuxu. Znas i sam da sam knap sa slobodnim vremenom 😉
    Ovu knjigu sam procitao da bih upotpunio i obogatio svoje znanje, a ocjena 9.7 je zbog te nejasnoce u vezi Data Guard Brokera i jos par nedostataka pri objasnjavanju Oracle Wait Interfacea. Sta’s kad sam picajzla 😉

Kad cemo na kafu?

By Dejan on Feb 20, 2009